Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Monday, August 8, 2011

Sekolah Tanpa Tong Sampah

Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim, Jitra Kedah merupakan sekolah yang cukup istimewa pada pandangan kami. Sewaktu kami mul amelangkah masuk ke kawasan SMSAH kami terpandang sebuah papan tanda yang tertulis "Sekolah Tanpa Tong Sampah".. Uiks pelik jugak. Macam mana nak buang sampah kalau macam tu? Sekolah ni takde sampah langsung ke?.. Itu antara persoalan-persoalan yang bermain di fikiran kami awalnya.

Bergambar kenangan bersama pelajar dan guru SMSAH

Sebenarnya kami telah dijemput oleh pihak sekolah untuk membuat persembahan dalam sebuah mini konsert bersempena dengan majlis penutupan minggu kesenian Islam di sekolah tersebut pada 24 Jun lepas. Alhamdulillah sambutan yang diterima amat menggalakkan. Sebagaimana biasa, Mestica mendendangkan lagu-lagu hits kami termasuk single terbaru kami. Beberapa sekolah di sekitar juga turut hadir bersama untuk menonton persembahan kami. Terima kasih atas sokongan yang telah diberikan!

Sebelum pulang kami sempat berbual dengan Tuan Pengetua SMSAH dan bertanyakan perihal sekolah tanpa tong sampah ini. Menurut beliau, sekolah ini hanya punya satu tong sampah besar. Jadi semua pelajar dan guru di sini mendisiplinkan diri untuk menyimpan sampah masing-masing dengan cara yang tersendiri sebelum dibuang ke dalam tong sampah yang besar tadi. Kan bagus kalau amalan sebegini dapat dilakukan juga di sekolah-sekolah lain. Tentunya sekolah akan menjadi satu tempat yang bersih dan bebas daripada sampah sarap. Syabas kami ucapkan buat SMSAH!

1 comment: