Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Sunday, August 7, 2011

Menjejakkan Kaki ke TV Al Hijrah

We're here at last

Sudah agak lama juga Mestica tidak muncul di kaca TV. Alhamdulillah sempena Showcase Shuhada At Taqwa, kami dijemput untuk bersiaran dalam program Assalamualaikum pada 6 Jun yang lepas. Sayangnya Epul tak dapat bersama kerana komitmen kerja jadi Mestica hanya hadir bertiga bersama Dakmie. Selain ditemubual berkenaan dengan showcase yang bakal berlangsung, Mestica turut berpeluang mendendangkan 2 buah single terbaru berjudul Istikharah dan Kasih.

Menunggu giliran untuk on air

"Saya suka lagu tadi.." ujar En Zabidi Mohamad, seorang penulis skrip drama selepas mendengar kami mendendangkan lagu Istikharah. "Mungkin saya boleh menghasilkan skrip drama berdasarkan lagu ini.. Lagipun banyak lagu nasyid yang saya jadikan sumber inspirasi dalam penulisan skrip", tambahnya lagi. Untuk rekod, En Zabidi banyak menghasil skrip drama yang bersifat Islamik. Dia juga merupakan penulis buku yang mendapat sambutan hangat satu ketika dahulu iaitu "Tersungkur di Pintu Syurga" dan "Al Maunah: Kebenaran Yang Sebenar ( The Naked Truth)". Kebetulan pada hari itu dia turut menjadi tetamu jemputan dalam satu slot dalam program yang sama.

Dakmie, Bro Farihin, En Zabidi dan Khalil

Alhamdulillah sejak diterbitkan melalui album Khazanah Cinta, lagu Istikharah mendapat sambutan yang baik. Mungkinkah ianya akan diangkat menjadi OST drama atau filem satu ketika nanti? Kita doakan saja.. amin.. insya allah..

1 comment:

ascil.punye.lah said...

lagu layar keinsafan ade nyanyi tak??best ah lagu tu.