Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Monday, August 8, 2011

Showcase Shuhada: Tribute buat Semua Penasyid

Sesi latihan showcase

Dah lama nasyid tak macam ni. Tragedi tanah runtuh yang menimpa rumah anak-anak yatim dan anak-anak al hidayah Madrasah At Taqwa Hulu Langat membawa hikmah yang tersendiri buat para penasyid. Para penasyid yang menggunakan platform Munsyid (Majlis Usrah Penasyid Malaysia) menjayakan showcase amal ini secara gotong royong. Kerjasama dan komitmen yang diberikan cukup mengharukan. Selalunya kami dibayar untuk membuat persembahan, tapi kali ini kami yang mengeluarkan kos sendiri untuk buat persembahan. Masing-masing membuat sumbangan mengikut kemampuan sendiri. Ada yang sumbang tenaga,
ada yang sumbang masa, buah fikiran malah ada yang sanggup memasak untuk menjamu kawan-kawan yang hadir sewaktu latihan. Indahnya apabila kita bekerja secara berjemaah.


Mestica mengucapkan terima kasih dan syabas buat semua teman-teman penasyid yang terlibat menjayakan usaha murni ini. Tak dilupakan semua agensi atau pihak yang terlibat seperti Nasyeed.Com, PADAT, MBSA serta para penaja termasuk semua pihak media yang memberi sokongan padu. Alhamdulillah berkat usaha gigih semua pihak, showcase amal ini berjaya mengumpul sumbangan hampir RM60 ribu . Semoga Allah terus memberi kekuatan kepada kita untuk menjalankan program amal sebegini pada masa-masa yang akan datang. Insya Allah..

No comments: