Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Saturday, May 28, 2011

Program Ziarah dan Penyampaian Sumbangan Mangsa Tanah Runtuh Hulu Langat

Alhamdulillah Mestica turut sama menghantar wakil dalam majlis penyampaian sumbangan oleh para penasyid Malaysia kepada Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Al Hidayah Madrasah Al Taqwa Hulu Langat yang terbabit dalam tragedi tanah runtuh pada 21 Mei yang lepas. Walaupun penganjurannya bersifat ad hoc, namun kerjasama yang ditunjukkan oleh semua yang hadir menjadikannya suatu acara yang cukup bermakna. Mestica hanya diwakili oleh Razin kerana Khairul, Khalil dan Shaiful terikat dengan komitmen kerja.


Antara artis yang hadir ialah Inteam, UNIC, Mestica, Al Farabi Band, As Saufee, Damai serta aktivis nasyid lain seperti Itolara, Frizdan, Waie & Azly (Nasyeed.Com), Firdaus (Nasyid FM), Husaini & Munsyid.Com Crews, Firdaus (MZM FC) dan ramai lagi. Majlis dimulakan dengan tahlil ringkas yang dipimpin oleh Bazli UNIC kemudian diikuti oleh ucapan wakil artis dan wakil madrasah, serta penyampaian sumbangan. Selepas menjamu selera, para penasyid yang ada turut bersama-sama membuat persembahan untuk tetamu yang hadir. Insya Allah kami turut bercadang untuk mengadakan konsert amal bagi mengumpul derma bagi mangsa tragedi tempohari dalam waktu terdekat.


Sama-sama kita doakan semua mangsa tragedi tabah dalam menghadapi dugaan Allah ini. Kita sedekahkan juga al fatihah buat mereka yang telah pergi mengadap ilahi dan kita doakan kesejahteraan mereka di alam sana. Al fatihah..

No comments: