Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Tuesday, April 12, 2011

Royalti PRISM


Pada 18 Mac lalu bertempat di Restoran Sri Melayu KL , pihak Performers & Artist Rights Sdn Bhd atau lebih dikenali dengan PRISM telah mengadakan majlis pengagihan royalti kepada lebih 2000 orang ahlinya. PRISM adalah sebuah badan yang diberi hak oleh kerajaan untuk mengutip royalti daripada mana-mana pihak yang mendapat manfaat daripada hasil karya seni para penyanyi, pemuzik mahupun penyanyi latar dan seterusnya menyalurkannya kembali kepada para artis dengan kadar yang ditetapkan. Jadi setiap individu artis yang berdaftar dengan PRISM akan berpeluang untuk mendapat royalti setiap tahun berdasarkan kaedah tertentu.

The Cheque

Alhamdulillah, anggota-anggota Mestica juga telah menjadi ahli PRISM sejak 2004 dan kami turut menerima royalti sejak itu. Tapi royalti kami takdelah banyak macam otai-otai tu. Sikit je.. boleh la buat belanja kawan-kawan minum kat kedai mamak..hehehe.. Dalam majlis baru-baru ini Razin, Khairul bersama KIng and Aky Algebra telah turut hadir. Ada juga kami jenguk kehadiran artis nasyid lain tapi nampak macam takde. Yang kami perasan cuma Kak Lynn Amzah.

King Algebra dan Khairul Mestica

Majlis yang berlangsung dengan suasana penuh meriah dan semangat kekeluargaan itu dihadiri oleh hampir 400 orang ahli PRISM termasuklah para penyanyi yang dah lama tak muncul di kaca tv macam Dahlan Zainudin, Zaiton Sameon, Salwa Abdul Rahman, Nasier Wahab, Zur Eda dan ramai lagi. Artis-artis generasi baru pun ramai. Antara otai yang turut hadir ialah M.Nasir, Fauziah Latif, Wings, Search, Mus May dan beberapa orang pemuzik hebat seperti Eddie Marzuki, Man Kidal dan lain-lain.

Jom jadi ahli PRISM

Sebenarnya masih ramai kawan-kawan artis yang belum mendaftarkan diri sebagai ahli PRISM. Rasanya kawan-kawan nasyid pun ramai. Rugilah sebab walalupun mungkin tidaklah banyak sangat tapi ia tetap hak kita. Kepada kawan-kawan artis yang nak berdahtar bolehlah mendapatkan maklumat lanjut di laman web prism di www.prism.org.my

No comments: