Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Tuesday, April 12, 2011

Berkongsi Pentas Dengan Sahabat Lama


Baru-baru ini Mestica telah dijemput untuk membuat persembahan di FPQS USIM sempena dengan majlis penutup Minggu Kesenian dan Kebudayaan Islam. Kali ini Mestica tampil bertiga sahaja sebab Khairul tidak dapat hadir kerana tidak berapa sihat. Apa yang istimewanya, kami berpeluang untuk berkongsi pentas dengan rakan-rakan lama kami di kampus UiTM Shah Alam yang telah lama tidak kami bertemu mata. Satu ketika dulu kami pernah bersama-sama mewarnai persada nasyid di peringkat kampus dan sempat juga menjadi "seteru" dalam beberapa pertandingan nasyid :) Namun kini sebhagian daripada mereka telah kembali akrif dengan menubuhkan kumpulan Fikrah yang aktif mengadakan persembahan di negeri Pahang khususnya.


Untuk rekod, 3 orang anggota kumpulan Fikrah iaitu Faizal, Hazly dan Shahir pernah bersama-sama dengan Razin dalam satu kumpulan dikenali sebagai Is-One ketika di UiTM Shah Alam. Is-One ketika itu adalah satu kumpulan nasyid yang berpengkalan di Kolej Perindu dan pernah mewakili UiTM Shah Alam dalam beberapa pertandingan nasyid peringkat IPT.

Dalam persembahan tempohari Mestica sebagaimana biasa telah menyampaikan beberapa lagu hits dan single terbaru yang berjudul istikharah. Dan di akhir persembahan, Mestica dan Fikrah telah berpadu tenaga untuk mengalunkan lagu Yang Abadi dengan diiringi paluan perkusi oleh ahli-ahli Fikrah. Di kesempatan ini kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada FPQS USIM kerana sudi menjemput kami sekaligus memberi peluang kepada kami untuk kembali berkongsi pentas bersama sahabat-sahabat lama kami.

No comments: