Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Wednesday, September 16, 2009

Mestica @ Malaysia Hari Ini

Bersedia di ruang menunggu

Sudah hampir setahun lebih kami tidak muncul di rancangan Malaysia Hari Ini terbitan TV3 namun alhamdulillah Ramadhan kali ini kami diberi peluang untuk kembali ke set Malaysia Hari Ini. MHI 9 September dikendalikan oleh Ahmad Fedtri Yahya dan Wardina Safiyya. Kami tiba seawal 6.30 pagi kerana bimbang terperangkap dalam kesesakan lalulintas. Bulan puasa ni ramai yang bertolak awal untuk ke tempat kerja jadi kesesakan juga akan bermula lebih awal daripada biasa.
Set Malaysia Hari Ini

Selepas di "touch-up" oleh make up artist kami duduk di ruang menunggu. Sebelum slot kami, pihak PLUS telah ditemubual berkenaan dengan kempen keselamatan jalanraya yang dilancarkan mereka sempena Aidilfitri ini. Selepas itu Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Mohamad Zulkarnain mengambil tempat membicarakan tentang tips-tips mencegah jenayah pada musim perayaan. Mestica sempat mengikuti dan menonton secara "live" di belakang kamera bual bicara beliau dengan Fedtri.

Dah habis dah!

Slot kami bermula dengan nyanyian lagu Kasih yang merupa single terbaru kami. Walaupun kami menyanyi separuh lagu sahaja, rasanya sudah cukup untuk memberi gambaran umum tentang single terbaru kami itu. Kami kemudiaannya terus ditemubual tentang perkembangan terbaru kami khususnya berkenaan album raya yang turut melibatkan Mestica iaitu Seri Aidilfitri. Selepas selesai, kami sempat juga berbual bual dengan Wardina dan Fedtri. Wardina dikhabarkan akan beraya di Australia tahun ini dan kami sempat menghadiahkan album Seri Aidilfitri untuk dibawa ke sana. Terima kasih kepada TV3 kerana menjemput kami sebagai tetamu MHI dan nanti bolehlah jemput lagi ye!

Mestica dan Fedtri

No comments: