Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Saturday, August 22, 2009

Rakaman Nasyid TV

Borak-borak sebelum shooting

18 Ogos yang lepas Mestica telah diundang untuk menjadi tamu dalam rancangan Nasyid TV yang diterbitkan oleh Jakim. Nasyid TV merupakan satu program bual bicara yang berorientasikan nasyid yang disiarkan pada setiap jumaat pukul 6 pagi dan ulangannya pada 2.30 petang hari yang sama. Semasa rakaman tersebut, hanya Razin dan Khairul sahaja yang dapat hadir manakala Khalil dan Epul tidak dapat hadir kerana komitmen kerja.

Inilah set Nasyid TV

Pada hari tersebut sebenarnya rakaman dibuat untuk 3 episod membabitkan artis berbeza bagi setiap satunya iaitu Mestica, UNIC dan Far East. Walaupun Mestica yang tiba lebih dahulu di studio Jakim Putrajaya, kami memberi peluang untuk UNIC membuat rakaman terlebih dahulu kerana mereka perlu bertolak ke Kedah untuk satu show di KUIN. So selepas tu barulah kami mengambil tempat dan diikuti dengan Far East yang hanya diwakili oleh Ustaz Nabil seorang sahaja kerana ahli-ahli lain tidak dapat hadir. UNIC pula hadir bertiga iaitu Alan, Fazli dan Fitri.

Khairul bersama Nani (host Nasyid TV)

Sambil menunggu proses shooting sempat juga kami berbual dengan UNIC dan Nabil serta bertanya perkembangan terbaru masing-masing. Fazli baru sahaja menimang cahaya mata manakala Nabil pula baru sahaja memulakan tugas di Jakim beberapa bulan lepas. Rancangan Nasyid TV ini dikendalikan oleh DJ Radio IKIM.fm iaitu Siti Rohani Surani yang lebih mesra dengan panggilan Nani manakala penerbitnya tidak lain dan tidak bukan En Aziz Mahmood. Encik Aziz memang orang yang bertanggungjawab menyuburkan irama nasyid di RTM melalui rancangan NMI dan kini Nasyid TV. Jadi nantikan kemunculan Mestica di Nasyid TV selepas hari raya nanti. Insya Allah kami akan beritahu tarikhnya kemudian.

No comments: