Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Friday, August 14, 2009

Perginya Sifu Nasyid


Ustaz Asri Ibrahim merupakan seorang yang boleh dianggap sebagai Abang Long kepada semua artis nasyid Malaysia. Walaupun Raihan yang lebih dahulu muncul dalam era nasyid kontemporari, Ustaz Asri telah lebih lama dikenali dan berpengaruh melalui kumpulan Nadamurni. Pada era 80-an dan awal 90-an boleh dikatakan majoriti vokalis kumpulan-kumpulan nasyid cuba meniru gaya suaranya. Pendek kata, dia dijadikan rujukan dan idola bagi majoriti peminat nasyid.

Ya Allah rahmatilah rohnya dan tempatkanlah dirinya di kalangan solihin

Namun apakan daya, lebih kurang pukul 11 pagi semalam yakni 13 Ogos 2009, beliau dijemput pulang mengadap ilahi setelah rebah ketika rehearsal persembahan pelancaran program syahadah terbitan RTM. Setelah berita kematiannya tersebar, ramai teman-teman yang datang menziarah baik di Pusat Perubatan Pantai, rumah keluarga Allahyarham di Bukit Lanchong Shah Alam mahupun ketika majlis pengebumian di tanah perkuburan Islam Seksyen 21 Shah Alam. Razin dan Saiful Mestica juga sempat menziarahi Allahyarham di hospital dan di rumah keluarga Allahyarham. Ketika di majlis pengebumian, Khairul turut serta bersama teman-teman yang lain.

Khairul bersama Waie (Nasyeed.Com) dan King (Algebra) di tanah perkuburan

Sudah puluhan tahun kita mendengar suaranya berkumandang di TV dan radio terutamanya ketika azan dan takbir hari raya selain daripada lagu-lagu dendangannya. Tak dapat dibayangkan bagaimana suasana Ramadhan kali ini tanpa kelibat Allahyarham di Hotel Singgahsana Petaling Jaya yang menjadi tempat Allahyarham menghiburkan para tetamu ketika iftar sejak lebih 15 tahun lalu.

Razin turut sama-sama mengangkat jenazah Allahyarham

Mestica juga punya kenangan tersendiri bersama Allahyarham. Seminggu sebelum kematiannya Mestica dan Rabbani bersama Sofieya (AN), Muadz, Algebra, Itqan dan Amrain sempat merakamkan videoklip lagu Seri Aidilfitri yang bakal berkumandang di stesen-stesen tv dan radion menjelang Aidilfitri kali ini. Untuk rekod, lagu dan videoklip ini adalah lagu pertama dan terakhir Mestica dapat berkolobrasi bersama Allahyarham sejak Mestica ditubuhkan. Sebelum ini, kami hanya banyak berkolobrasi bersama artis-artis Hijjaz Records sahaja. Namun kali ini, kami berpeluang berkoloberasi dengan beliau. Tak sangka juga ia adalah buat kali pertama dan terakhir. Lagu Seri Aidilfitri ciptaan Dakmie dan lirik oleh Mass Mohamad juga adalah lagu terakhir yang dirakamkan beliau sebelum kembali mengadap ilahi. Al fatihah...

Untuk cerita yang lebih lanjut layari blog

No comments: