Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Wednesday, December 2, 2009

Program Qurban Perdana Mu'min

Faizal (Mu'min) memerhatikan proses penyembelihan

Al Meswak Mu'min Sdn Bhd telah menganjurkan Program Qurban Perdana pada hari raya ketiga Iduladha 1430H bertempat di Sungai Rengit Johor. Program ini sebenarnya adalah salah satu program CSR (Corporate Social Responsibility) yang dilaksanakan pada setiap tahun. Pada tahun lepas, program ini telah dilaksanakan di Tumpat, Kelantan dan disasarkan kepada golongan yang kurang bernasib baik. Selain itu ubat gigi Mu'min turut menganjurkan program-program CSR lain seperti mengecat surau dan masjid, gotong royong mahupun Pertandingan Bintang Nasyid Mu'min (BNM) yang bakal dianjurkan buat tahun ke-4 pada 2010.

Dakmie, Waie, Kerol dan Azman (Mu'min)

Sebagai duta bagi Program Bintang Nasyid Mu'min, Mestica turut dijemput untuk menghadiri Program Qurban Perdana pada kali ini. Mestica cuma diwakili oleh Razin dan Khairul sahaja kerana Epul dan Khalil tidak dapat turut serta atas sebab yang tidak dapat dielakkan. Namun begitu rombongan Mestica ke Sungai Rengit turut disertai Bro Waie dan Dakmie mewakili Nasyeed.Com yang dilantik sebagai pelaksana acara pagi program BNM.

Beraya di Johor kami tahun ni

Pihak Mu'min telah menyumbangkan 2 ekor lembu untuk diagihkan kepada golongan yang kurang bernasib baik di sekitar Sungai Rengit. Proses penyembelihan telah dilaksanakan secara gotong royong oleh para penduduk kampung dan mendapat kerjasama penuh daripada Persatuan Pengasih dan Penyayang iaitu sebuah NGO yang berorientasikan kebajikan. Proses penyembelihan ini telah dilaksanakan di Masjid Sungai Rengit manakala majlis penyampaian sumbangan pula disempurnaka di Dewan Orang Ramai Sg Rengit.

Persembahan daripada kumpulan nasyid jemputan

Turut hadir memeriahkan majlis ialah wakil rakyat kawasan berkenaan iaitu YB Dato Harun yang menyampaikan sumbangan berupa daging qurban dan ubat gigi Mu'min kepada para hadirin. Orang ramai yang hadir turut sempat mengikuti ceramah khas Iduladha dan persembahan nasyid daripada kumpulan nasyid Mestica dan sebuah kumpulan nasyid tempatan.


1 comment:

riLuTasa said...

Blogwalking ternampak pula blog ni, Salam Kenal :)

Subhanallah, semoga Mu'min semakin berjaya.