Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Monday, July 20, 2009

Kembara ke Terengganu: UDM (14 Julai 2009)

Telah lama Mestica tidak turun ke Terengganu untuk membuat persembahan. Kali terakhir adalah setahun yang lepas di UMT semasa program memperingati Al Quds. Ketika itu Mestica beraksi bersama UNIC dan kumpulan kesenian Mahasiswa UMT. Namun kunjungan Mestica kali ini, lebih istimewa kerana kami akan berada di Kuala Terengganu selama 2 hari berturut-turut untuk membuat persembahan di 2 venue berbeza iaitu di Universiti Darul Iman kampus Kusza dan Universiti Malaysia Terengganu.

Rombongan Mestica kali ini turut disertai oleh Waie ( Nasyeed.Com) dan King Algebra. Epul tak dapat bersama kami kerana tidak mendapat pelepasan majikannya. Kami bertolak dari pejabat NC lebih kurang pukul 11.30 pagi dengan Unser milik NC. Kami singgah sebentar di Taman Melati Gombak untuk mengambil Khalil. Dia bertolak dari JB awal pagi itu.Perjalanan mengambil masa lebih kurang 6 jam. Kami berhenti makan tengahari di R&R Gambang untuk makan tengahari sebelum meneruskan perjalanan melalui Jalan Jerangau-Jabor untuk tiba di Kuala Terengganu.

Kami tiba di KT lebih kurang pukul 5.00 petang. Sebaik tiba kami terus ke Masjid UDM untuk solat asar. Oleh sebab kami tidak dapat membuat sound check kerana pentas digunakan untuk pertandingan karaoke maka kami terus ke tempat penginapan kami di UMT. Sebenarnya pihak UDM juga menyediakan penginapan tetapi oleh kerana kami tak mahu berpindah randah maka kami terus saja ke rumah tamu UMT.

Setelah berehat dan bersiap, kami bergerak ke tapak pesta konvo UDM pukul 8.30 malam. Sampai sahaja di pentas, kawasan persembahan masih lengang kerana hujan. Yasin dan Akbar yang akan turut membuat persembahan pada malam itu mengajak kami untuk minum bersama mereka di restoran Dr. Chicken yang terletak bertentangan dengan pintu utama UDM. Dah lama juga sebenarnya kami tak jumpa Yasin dan Akbar jadi banyak juga perkara yang kami sembangkan semasa di restoran itu. Akbar juga memaklum berita gembira beliau dan terus menjemput kami untuk hadir ke majlis perkahwinannya pada bulan 10 nanti.

Selepas mendapat panggilan daripada penganjur, kami terus sahaja ke pentas. Kami disambut mesra oleh pihak penganjur dan terus dibawa ke khemah artis bersebelahan pentas. Konsert dimulakan dengan persembahan daripada 2 kumpulan nasyid UDM. Kemudian Mestica mengambil tempat dengan 3 buah lagu iaitu Nasuha, Hurul Ain dan Puteriku Sayang. Ini adalah kali pertama kami membuat persembahan di Kusza sejak ditubuhkan. Dan kami begitu terharu dengan sambutan yang diberikan. Walaupun dalam keadaan hujan dan padang yang becak, para penonton tetap memenuhi ruang di hadapan pentas. Terima kasih kepada semua yang hadir. You all memang best!

Yasin dan Akbar kemudiannya meneruskan persembahan dengan lagu-lagu popular mereka secara duet. Persembahan mereka bagaimanapun terganggu kerana masalah teknikal namun ianya tidak sedikit pun mencacatkan persembahan mereka. Konsert tamat pada pukul 11 malam namun kami terus berada di situ untk sesi fotograf dan autograf. Selepas menjamu selera di sebuah restoran berdekatan kami pulang ke rumah penginapan lebih kurang pukul 1 pagi.

No comments: