Sila Klik Di Sini

AKTIVITI MESTICA

Berikut adalah jadual terkini show dan aktiviti Mestica buat masa ini. Jangan lupa untuk bertemu kami di venue-venue berikut:

  • 9 Mac Juri pertandingan Nasyid Nadwah Islamiah IPMA di Kolej MARA Banting pukul 8.30 malam
  • 10 Mac Majlis penutupan Minggu Penghayatan Islam Kolej Ke-9 Universiti Malaya pukul 9.00 malam
  • 24 Mac Roadshow Anugerah Nasyeed.Com di Village Mall Sungai Petani Kedah pukul 2.00 petang
  • 31 Mac Konsert Malam Kesenian Islam bersama Hijjaz dan Mestica di Kuala Langat pukul 8.30 malam
  • 13 April Malam Anugerah Nasyeed.Com di Dewan Muktamar Pusat Islam, KL pukul 8.30 malam
  • 12 Mei walimatul arus Nur Sofea di Kg Parit Buaya, Muar, Johor

Untuk sebarang tempahan bagi urusan persembahan dan sebagainya boleh lah berhubung dengan wakil kami saudara Razin di talian 016-232 1980 atau email di alamatmestica313@gmail.com

Thursday, January 27, 2011

Konsert Jelajah GEMS

Mestica featuring Dakmie

Alhamdulillah setelah lama tidak beraksi di pentas konsert, Mestica kembali beraksi dengan lagu-lagu terbaru yang bakal dimuatkan dalam album ke-4. Lebih istimewa lagi Konsert Jelajah Generasi Idaman Selangor (GEMS) kali ini memberi ruang kepada kami untuk berkongsi pentas bersama lagenda rock negara, Amy Search. Turut bersama ialah penerbit album kami iaitu Dakmie dan Ustaz Akhil Hayy. Program jelajah GEMS ini ialah inisiatif daripada kerajaan negeri Selangor menerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pengajian Tinggi dan Pembangunan Modal Insan yang dipimpin oleh Yang Behormat Dr.Halimah Ali. Ianya antara lain bertujuan untuk mempromosi dan menerapkan nilai-nilai murni di kalangan remaja dan belia sekaligus mengurangkan masalah gejala sosial di kalangan masyarakat.

Mestica bersama Razlan, Amy Search dan Dakmie di backstage

Konsert bermula lebih kurang pukul 9.30 malam dan dikendalikan oleh pengacara,Razlan Jalaludin. Celoteh dan gurau senda beliau ternyata menceriakan suasana. Penonton juga diberi peluang untuk menjawap soalan-soalan kuiz dan memenangi hadiah yang disediakan oleh pihak penaja. Tirai persembahan dimulakan dengan Mestica yang menyanyikan lagu Salahudin Al Ayyubi dan single terbaru kami berjudul Istikharah. Majlis kemudiannya disambung dengan sesi sembang santai bersama YB Dr Halimah Ali dan Ustaz Nazmi yang mengupas tentang isu-isu remaja. Nasihat yang bersahaja tetapi sarat dengan mesej bukan sahaja ternyata memberi kesan kepada hadirin.

Aksi Amy Search

Dakmie meneruskan persembahan dengan lagu Badar 313 ciptaan beliau yang dipopularkan oleh Mestica. Hadirin kemudiannya menyerlahkan keterujaan apabila Dakmie menyanyikan lagu Yang Terindah iaitu soundtrack bagi drama popular Adamaya yang disiarkan di TV3. "Ooo inilah penyanyi lagu Adamaya tu.." begitulah luahan sebahagian besar daripada hadirin yang kali pertama melihat Dakmie. Mestica kemudiannya tampil semula ke pentas untuk berduet dengan Dakmie melalui sebuah lagu baru yang berjudul Kasih.

Selawat beramai-ramai

Konsert diteruskan dengan Ustaz Akhil Hayy dengan 2 buah lagu termasuklah lagu popular Ungu, Andai Ku Tahu. Tapak konsert menjadi gamat apabila Amy Search muncul di pentas. Beliau yang menyanyikan lagu Mentari Merah di Ufuk Timur dan Isabella berjaya mendorong para penonton untuk menyanyi bersama secara spontan. Konsert diakhiri dengan selawat beramai-ramai dan bacaan doa yang dipimpin oleh Ustaz Akhil Hayy. Mestica ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua teman-teman yang hadir memberi sokongan. nantikan persembahan kami di venue-venue seterusnya.

No comments: